✨ Om at være sej ✨

 
Jeg hører jævnligt at jeg er sej… Og jeg reagerer 9 ud af 10 gange ved at negligere hvad jeg gør og ‘nedgøre’ mig selv… Vi kender det sikkert alle sammen… Nææ jeg er ikke sej, det er da ingenting… 🙄😄 

En del handler om beskedenhed og ydmyghed… En del om, at jeg – og mange andre – er skide dårlige til at tage imod et kompliment… 😬 

Men hey – jeg ér pishamrende sej!! 💪🏼💪🏼💪🏼 På ingen måde enestående, men møg sej… 
Jeg er enlig mor til tre! Den ene er baby… 🙃 Jeg jonglerer at være både mor og far i hverdagen… Jeg træffer beslutninger på børnenes vegne alene.. Jeg sørger for de har hvad de behøver; det være sig tøj, mad, grænser, pligter, ting, kærlighed og omsorg… ❤️🙏🏻
Ved siden af det har jeg smerter konstant og hele tiden… Jeg har 7-8 smerterelaterede diagnoser, der modvirker hinanden på kryds og tværs… Jeg er kronisk udmattet grundet disse, sover dårligt om natten og kan intet gøre for at lindre… Jeg har fravalgt alt medicin fordi min erfaring er at virkningen i bedste fald er sparsom mens bivirkningerne er ekstreme… Tåler medicin meget dårligt… Det er saftsuseme også sejt… 😉
Oven i det har jeg valgt at følge det gode liv… For mig handler det, ud over mine dejlige unger, om livet på landet med mine dejlige heste omkring mig… Derfor bor jeg til leje på mit drømmested med hestene gående hjemme – ihvertfald en del af dem… Har pt udlånt et par stykker, hvilket er helt fantastisk for smertetilstanden… ☺️ Om sommeren går det lettere end om vinteren hvor smerterne grundet vejret forværres, men uanset vejr og smerter får mine heste alt de har brug for hver dag… Sejt?? Tjaaa nok ikk for almindelige mennesker, men for en med stærke smerter… Så er det okay sejt… (Og kunne ikke klares uden fantastisk udlejer og bedste netværk bør det nok lige tilføjes… 🙏🏻) 
Og så er der målene, drømmene og ambitionerne. Dem har jeg jo også sat ind for at indfri… 😂👍🏼
Alt i alt gør det mig vel dybest set ‘berettiget’ til blot at sige Ja og Tak når nogen kalder mig sej.. 🙄😄
Så skriver jeg dette blogindlæg for at hævde mig selv?? For at søge klap på skulderen og komplimenter?? NEJ!! ☺️ For min pointe er dybest set at vi alle er seje… Til at leve vores gode og seje liv… Til at være den bedste version af os selv… 💪🏼
Betyder sej at være fejlfri?? Bestemt ikke – i så fald var jeg langt fra sej… 🙈 Jeg lader mig ofte overmande af frygt og usikkerhed… Er jeg nu en god nok mor? Gør jeg det rette i får de beslutninger jeg træffer? Er jeg god nok rytter? Tør jeg ride ned i hallen alene – tænk hvis der kommer tung trafik (som charming er kold overfor 🙄)? Kan jeg læsse hesten selv? Er jeg god nok til at træne det når jeg ikke har lært det?? 
Det seje element handler for mig om at se frygten i øjnene, erkende den… Og overvinde den!! Som i weekenden hvor jeg to gange red ned og træne alene.. Og grinte af mig selv når jeg blev nervøs for at lette presset… Som i dag, hvor jeg vælger at trailertræne alene, selvom jeg ikke ‘har lært det’ 🙄 Og belønningen kommer i succeserne… I at overvinde frygten og dermed komme et skridt nærmere Det gode liv.. ❤️❤️🙏🏻🙏🏻☺️☺️
I weekenden fik jeg fx trænet på bane, så jeg er klar til undervisning i eftermiddag… Og i dag kom charming helt ind i trailer uden skillerummet blev åbnet og stod afslappet og spiste æbler, og to gange nåede vi til at det var mig der bad ham bakke ud… 💪🏼🙃 
Så husk at omfavne jeres sej-hed… Jeg vil øve mig i at blive bedre… Ikke for at prale og blære mig med den, men for at forstå den og dermed blive mere hel.. ❤️😉

Skriv et svar

